Grymt ridpass även idag!

Bettan är så himla bra! Idag kändes det riktigt bra. Jag vågade slappna av mer och mer vilket gör hela ridkänslan så mycket bättre! Började med lite övergångar, vilket gick bra. Hon var bra framme och jag hade henne lagom i handen. Sen gjorde vi lite piaff igen och redan idag fattade hon lite mer och det blev lite lättare! Fick till en så sjuk ökad trav efter också, jag kunde inte sluta le.
Sen gjorde vi galopparbete, ökade och verkligen minskade galoppen och försökte hela tiden att släppa efter i handen. Inte alltid så lätt att minska utan att ta, men jag förstår hur känslan ska bli. Inte riktigt lika lätt att utföra dock.
Sen lite öppna och skänkelvikningar, vilket gick bra. Förut var vänster svårast men nu måste jag säga att det är faktiskt lättare att få henne att arbeta mer i dom än i höger. Konstigt detdär..
Avslutade med lite mer galopparbete och då fick hubbe stå med långpisken och verkligen fick henne att arbeta med bakbenen, svårt till en början men det blev bra tillslut. Jag måste bara lära mig att verkligen försöka rida långsamt så att inte det bara blir snabba och korta galoppsprång! Och sen gjorde vi även några bakdelsvändningar, Gud så svårt det ska vara!! Men det blev ganska bra tillslut..

Jag måste nu träna på att hålla mina händer still (ska sätta ihop dom när jag rider så att jag inte kan fuska!) och så måste jag då lita på att Bettan kan och gör det hon ska utan att jag blir för kontrollerande, självklart ska jag kontrollera varje steg, men inte för mycket. Detta kommer bli kanoners!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback