Äntligen!

Happyface idag! Trotsade migränen och åkte iväg med mamsen, arthur och prinsessan till rangsta. Fick ett superpass med precis rätt ord för att motivera mig igen. Jag fick beröm för mina händer, vilket kändes asbra då jag faktiskt tjatat på mig själv mycket, men jag fiddlar fortfarande lite mycket, men det blir bättre!
Tränade först lite streching, vilket gick bra! Sen gjorde vi lite piaffövning, och oj så lätt hon har för det ändå! Hubbe tog långpisken och jag skulle bara hålla henne kort och rund, fick till några sjukt bra steg! Sen gjorde vi några öppnor, vilket gick kalas, mycket bättre än sist! Även ett par skänkelvikningar och det gick också bra, bara jag sitter still med handen!
I galoppen gjorde vi lite samling, som vanligt! Det går bättre och bättre!

Jag kände idag att jag kunde slappna av lite mer och våga mjukna mycket mer i handen och då fick jag mycket bättre känsla! Jag måste nu börja lita på att Bettan kan, förut kunde jag inte det på samma sätt, men nu blir jag lite för kontrollerande. Så nu måste jag låta henne jobba lite själ också, för det gör hon bäst!

Nu har jag käkat, ska snart ut och jobba lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback