Säsonsavslutning!

Idag var det sista tävlingen för året. Det blev lite gott och blandat. I la:1an tyckte jag att hon var fin, inte bäst, men helt ok. Men jag och domaren hade totalt olika uppfattningar och 59% senare så kände man sig ganska värdelös. Det är inte roligt att bli sågad så hemskt. Jag tyckte att jag hade förbättrat en hel del saker, men nej. Det var inte så.. Orkar inte ens prata mer om det, då jag inte förstår det hon skriver. Jo till viss del, men absolut inte allt. Så det lägger vi bakom oss!

Vi debuterade ju även Msvb:1, vilket faktiskt gick kalas. Jag ändrade på allt som den första domaren tyckte var dåligt och då tyckte denhär domaren att det var lite fel. Men hon skötte sig kalas inne på banan. Även bytena gick bra. Serpentinerna med byten gick verkligen bra, självklart kan det bli sjukt mycket bättre, men med tanke på att jag inte tränat byten särskilt mycket och på hur det känts tidigare i veckan så är jag nöjd. Bytena efter mellangalopperna var sådär, första var bakbenen lite efter och i andra hann vi med något språng i korsgalopp. Fick ändå bra på skolorna och det kändes ju sjukt skönt, äntligen!
Vi slutade på 61% och fina kommentarer från domaren, så det kändes ju verkligen bra! Konstigt att det kan skilja så mycket på poängen från klasserna då la programmet inte är svårt alls... Men jag är så nöjd med vår första Msv b och är sjukt taggad inför nästa säsong. Nu blir det att öva som sjutton hela vintern. Snart kommer hubbe igen, oj så jag längtar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback