Mina hästar kan dom!

Red på kvällen idag, då jag passade på att åka och handla när jag slutat jobba. Började med millen och han skötte sig utmärkt i ridhuset även om både furillo, leo och carola var där samtidigt! Han är så duktig. Lite svårt att koncentrera sig på alla viktiga saker till 100% när man inte vill råka rida in i någon annan när han inte kan svänga ordentligt. Men han var pigg och glad och gjorde precis det jag ville idag! Bra träning för honom också, liten börjar bli stor!
Sen var det bettans tur. Red fram lite grann i alla gångarter och fick henne rund och låg. Tränade lite samling i trav och sen körde vi galopp. Gjorde först lite övergångar och öka/minska och lite förvänd. Det gick bra så länge jag var avslappnad, konstigt va!? Sen blev det lite byten och galoppdelen i msvb:1, det gick bättre än igår men är såklart långt ifrån bra.
Men när jag vågar slappna av och vara mjuk i handen så blir hon endast hög i formen och tar normala galoppsprång, vilket är bättre än att hon är bra i formen och får sämst galoppsprång.. Så nu har jag fått någonting att jobba från, vilket är en väldigt stor fördel!
Så det kommer bli bra med träning, kanske inte till på söndag, men det får gå som det går. Nu sitter åtminstone bytena bättre.

Känner mig så glad av mina hästar, dom är bäst. Att de är så snälla och gör allt för mig. Jag får sån energi av det och blir peppad att göra mer! Dom ger mig så mycket kärlek så jag blir alldeles varm. Fina bäbisar, jag älskar dom över alt annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback