Måndag

Idag så har jag ridit både Milano och Bettan. Red först ut på millen med mamma på daimler och linda på delta. Milano var verkligen pigg, inte konstigt efter all vila! Så det blev bara skritt och trav, annars fanns det risk för att både jag och mamma hade legat på marken. Millen har kommit på att han kan sparka åt sidan och hej vad han gjorde det bra! Helt sådär när man minst anar det, i trav, i uppförsbacke osv.. Haha, men jag kände mig inte ett dugg rädd! Ville inte få honom allt för låg i formen, då hade bocksprången varit mindre roliga.. Men han var fin, i slutet strechade jag ändå en del och det gick faktiskt bra. Han är ändå himla duktig!

Bettan fick ett pass i ridhuset med kandaret. Tränade lite byten eftersom vi ska debutera Msv b på söndag. Då blev Bettan glad och vi bytte lite överallt. Det är så sjukt svårt när hon blir spänd. Men då blev det mycket halt/galopp vilket också är bra! Men övning ger så småningom färdighet, så imorgon tar vi nya tag!
Hon var superfin i traven och gjorde fina skolor. Hon är för bra min häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback