Ledsen gubbe

Var så glad när jag såg att det var ridsport på svt idag. Var lite nedstämd innan, så tänkte att lite bra hoppning muntrar alltid upp!
Men icke sa Nicke, slutade ju med att man satt och bölade som en gris. Kul bilder man fick se, jag såg en häst ramla ihop och dö. Och inte heller vilken häst som helst, utan världens bästa hoppehäst. Bara sådär, gjorde sin sista runda och påväg ut bara ramlade den ihop med Eric Lamaze på ryggen.. Gud så dåligt jag mår när jag tänker på det.
Jag hoppas att jag aldrig får uppleva detta med någon av mina hästar, jag ber till gud att det aldrig får ske. Det blir tillräckligt ledsamt om det är planerat lixom och man vet om vad som ska hända.
Så nu kommer man tog pussa lite extra på hästarna varje dag, för olyckan kan tydligen alltid vara framme...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback