Bettan är bra!

Red i ridhuset på kandaret. Hon skötte sig riktigt bra idag, vilket betyder att jag nog också gjorde det!
Hade samma upplägg som igår, red fram och sen mest galopparbete.
Red också igenom några öppnor i början, dom känns bättre och bättre, men kanske lite hastiga, svårt att säga! Det är svårt att pusha henne då hon gärna buppar till med rumpan hela tiden och då blir det såklart mindre bra.
Galoppen var ännu bättre idag. Så summan av kardemumman är att när jag slappnar av och rider bra så gör hon rätt och blir bra. Ganska logiskt när man säger det såhär, men det är svårare än man tror..
Bytena satt bättre idag, när hon är avslappnad så är det ju inte så svårt.. Ska då bara få henne så i ett program.. Hon blev mycket mer ridbar mellan bytena också, så det är ju positivt och ja, byter hon inte på söndag så gör hon inte det!

Har ställt upp cavalletti i ridhuset, så jag kan ta några vändor varje gång jag är där. Det ger resultat och det går vara bättre och bättre!!
Nuska jag och arthe sova, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback