Longering

Idag fick båda hästarna springa på lina..
Jag har det lite tufft nu och inspirationen ligger på noll, vill helst bara ligga och sova.. Men jag och mamma bakade peppisar idag och det fick mig på lite bättre humör!
Milano skötte sig som alltid riktigt bra på linan, han är så lätt att ha att göra med! Han fick galoppera en hel del och det gjorde han riktigt bra idag, det blir lättare och lättare för honom varje dag. Han jobbar i låg fin form och verkar älska allt som hör jobbet till.
Efteråt busade vi lite och tränade lite lydnad. Han är som en hund. Går inte längre än en meter ifrån mig och är bara allmänt söt. Vi klickar så himla bra! Han är mina drömmars häst faktiskt, vi bara fungerar så himla bra ihop!

Sen var det bettans tur och det gick också bra. Spände in henne mellan frambenen och hon var väldigt avslappnad i början och frustade och hade sig! Även vänster galopp var riktigt bra idag. Men sen bytte vi varv och då blev hon spänd.. Men vi tog oss ur det med massor av övergångar och tillslut blev hon bra även där!

Nu är det dags att sova.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad tycker du om min videoblogg? :)

2011-12-21 @ 20:52:11
URL: http://amandalindblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback